KP Holland - Week 4 & 5

16 mei 2017 - Naaldwijk, Nederland

WIJ ZIJN KAMPIOEN! WIJ ZIJN KAMPIOEN!

EIN-DE-LIJK!

Hallo allemaal,

Eindelijk zijn we dan kampioen na 18 jaar! Wat was het een heerlijk weekend.. Deze last ik ook weer van mijn schouders af.

Ik ga jullie weer vertellen wat ik in week 3 & 4

heb gedaan.

Elke ochtend verteld Ruud de planning van de dag. Ik werd deze week ingedeeld bij de veredeling. Dus ik mocht weer met Desiree en Mariska mee om hun een handje te gaan helpen.

Ik mocht het volgende gaan doen: ''meten en registratie''. Wat hiermee word bedoelt is de veredelde planten op een loopband zetten zodat de planten door een machine gaan. Als ze door de machine gaan worden er foto's gemaakt van de breedte, lengte, oppervlakte van het blad en de dikte van het blad.

Deze gegevens zijn natuurlijk heel interessant (het is voor een consument natuurlijk interessanter als een mooie plant resistent is voor virussen en infecties) voor de consument om te kijken of de ideale kalanchoë er bij zit voor hem.

De rest van de week heb ik bestellingen aflever klaar gemaakt. Deze werkzaamheden deed ik bij de spathiphyllum en de curcuma's.

Deze week een kort maar krachtig verhaal. Er zat voor mij deze week niets anders op dan feest vieren en zo min mogelijk aan school doen!

Tot volgende week!